Aralık 18, 2016

Kitap Yorumu: Geçmişin Kırıkları

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi ve yazı

Ve karşınızda bu sene okuduğum en iyi kitap! Seneyi on kitapla tamamlayan birini ne denli dikkate alırsınız bilemem ama bu kitaba şans vermelisiniz.

Geçmişin Kırıkları beni kendini çekmiyordu.Ters bir cümle olduğunun farkındayım ama insan bir buçuk sene kitap okumadıktan sonra okumaya dönünce nispeten ince ve albenili kitapları tercih ediyor ya da çok önerilenleri.Kitap bu özelliklerden hiçbirini taşımıyor ve onu özel yapan bu, benim gözümde.Beklentisiz başladım, beğenmezsem bırakırım dedim ve bırakmadan hatta nefes bile almadan üç saatte bitirdim.Yani alın okuyun sevgili okurlarım.Hala tereddütlüyseniz buyrun yazımın devamına :)

Konudan çok az bahsedeceğim, başlarsam kendini durduramam ve spoiler verebilirim ve bunu hiç istemiyorum.İki karakter var: Tristan ve Elizabeth.İkisinin de aileleri parçalanmış, ikisi de yaralı.Bir insanın yerini başkası doldurabilir mi sorusunun cevabını arıyoruz kitap boyunca.Ben bu soruyu kendime yaklaşık bir ay evvel sormuş ve cevap alamamıştım, yazarımız sağ olsun beni aydınlattı.Yazımın sonunda bahsedeceğim bu konudan.

Kitabı neden bu kadar sevdim biliyor musunuz? Sevgiyi ve kaybı inanılmaz bir şekilde anlattığı için.Allah kimsenin başına vermesin, iki eşini kaybetmiş insanın birbirine aşık olmasının ne kadar hassas bir konu olduğunun farkında mısınız? Üstelik önceki eşleri ruh eşleriymiş, sıradan ilişkiler değil.Peki hayal edin, hangi noktada karşınızdaki insanı o olduğu için sevmeye başlarsınız? Bunu yapabilir misiniz?

Kitap okumayı bu yüzden seviyorum.O koşulları yaşamak zorunda kalmadan bir düşünce oluşuyor kafanızda ve ister istemez empati kurar hale geliyorsunuz dünyaya karşı.

O kadar güzel, o kadar romantik bir kitaptı ki.İnanın bir sayfasında bile okuduğuma pişman olmadım hatta pazara tam da yakışır bir kitaptı.

Burada her şeyi anlatamam, mazur görün beni.Ama şunu söyleyebilirim, kitabın 350 sayfa olmasına bakmayın.Gerçek bir yolculuğa çıkarıyor sizi.İki ana karakter var ama siz ikiden fazla insanın hayatına dahil oluyorsunuz.

Ya öylesine güzel bir kitap ki.. Bir gün tekrar okuyacağım, buraya not düşmüş olacağım.

Bu kitabı seveceksiniz dostlarım, kendinize bu güzelliği yapın ve kitabı alın.Unutmayın güzel şeyleri hak ediyorsunuz :)


Eğer sevgi, bir an olsaydı işte tam bu an olurdu.




1 yorum:

  1. ilk defa duyuyorum kitabı ve anlatımınız ıle merak uyandırdınız:) bende en kısa zamanda okuyacam :) Bu arada bende yenı katıldım blog dünyasına sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...