Aralık 17, 2016

Kitap Yorumu: Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak

Görüntünün olası içeriği: makyaj

Uzun çok uzun bir zaman sonra, okumaya cesaret edebildim ve harika bir kitapla geri dönüş yaptım okuma maceralarına! Aslında şu an aldığım bir karar doğrultusunda kitap okuma alışkanlığımla ilgili bir yazı gelecek ileride, bunu da belirtmiş olayım.

Bir cumartesi, sürekli akan burnumla baş edemeyip dersaneden kaçtım ve saatlerce uyudum.Sonra uyandım, düşünmeden kitaba başladım ve bir baktım bitmiş :) Sanmayın ki durağan bir kitaptı, bu kitabı okumak için geç kalmadığım için mutluyum.Henüz lise bitmemiş, ben ve hayallerim yaşlanmamış iken kendimden bir şey bularak ve en güzeli de kendime bir şeyler katarak okuduğum bir kitap oldu "Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak".

En baştan başlamak gerekirse ödülleri, yayınevini, ismini filan koy bir kenara ben bu kitabı aylar öncesinden yayınevi çevrilecek dediğinden beri okumak istiyordum.Kapağa bakar mısınız? Orijinal kapak kullanılmış ve konusundan ziyade kapak dikkati çekiyor.Okumak yeni kısmet oldu ve başladık.Başlarken lisede geçen bir kitap olduğunu düşünmüştüm ama öyle değilmiş.Aslında lisede geçiyor ama klasik lise kötü çocuk - ezik kız şeklinde değil.Kızımız ezik olduğunu düşünüyor ama bana kalırsa ezik değil özgüveni düşük.

Her zaman istediklerini elde edemezsin ama denersen bazen ihtiyaçlarının karşılandığını görürsün


Elise'ın hayatı her zamanki monotonluğu ve sıkıcılığıyla giderken şans onu buluyor ve kendini daha önce bilmediği ama içten içe ait olduğu bir yerde buluyor.Konusu için bu kadarını söyleyebilirim.Amerika'da yaşayan biri için kitabın gerçekçiliği tartışılır ama bizim gördüğümüz Amerika'nın rüya yüzü dahilinde gerçekçi geldi bana.

Kitapla ilgili değinmek istediğim birkaç nokta var.Kitabı sevdim, peki neden sevdim? Konusu farklı değildi ve dilinin de üzerinde çok durulacak bir yanı yoktu.Bu ikisi ortalama özellikleri.Adını sevmedim ve kapağına zaten değinmiştim.Buraya kadar beş üzerinden üçlük bir kitapken yazar asıl dokunuşu içindeki düşüncelerle yapıyor.Ve kitabı dört - dört buçuk gibi bir puana çekiyor.


Bazen insanlar sizi tanıdıklarını zannederler.Hakkınızda birkaç şey öğrenirler bunları kendilerine mantıklı gelen bir şekilde birleştirirler.Eğer kendinizi çok iyi tanımıyorsanız, haklı olduklarına siz bile inanabilirsiniz.Ama işin doğrusu, o kişi siz değilsinizdir.Hem de hiç.

Bu kitabın bugüne denk gelmiş olması ilginç, dün bir öğretmenimle her şeyin olacağına varacağı hakkında konuşmuştuk ve Elise'ın başına gelen tam olarak bu.Kötü giden bir hayat ve bir mucize.Bu benim başıma gelse bir duanın karşılığı olduğunu düşünürdüm.Basit bir şey, belki okurken çoğunuz onun bir mucize olduğunu düşünmeyeceksiniz ama hayat öyle bir zincir ki neresinde olduğunuzu, neyin neye sebep olacağını bilemiyorsunuz.

Kitabın bana özel güzel noktaları vardı.Mesela kızın geceleri yürüyüşe çıkıyor olması.Onun yerinde olmayı gerçekten isterdim.Ve sevdiği işi yaparken sevdiği insanlar bulması.İnsanın kendini keşfetmesi.



Sevgili okurlarım, "Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak" bana yeni şeyler kattı diyebilirim gönül rahatlığıyla.Çevrenizdeki 12-18 yaş arası insanlara armağan edebileceğiniz, okuma alışkanlığına katkı sağlayabilecek bir kitap.Sağlıcakla kalın ve mucizeleri kaçırmayın dostlarım :)

  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...