Mayıs 22, 2016

Inceleme: Fangirl - Rainbow Rowell


Cath bir Simon Snow hayranıdır.
Öyle ya, tüm dünya Simon Snow hayranıdır...
Ancak bu Cath için bir hayat felsefesidir ve o takipçi olma konusunda çok iyidir. İkiz kız kardeşi Wren'le çocukluklarından beri Simon Snow kitaplarını defalarca okumaktan, hayran kurgusu yazmaya kadar, kendilerini seriye adamış, annelerini kaybetmelerini de ancak bu şekilde atlatabilmişlerdir. Büyüdükçe Wren'in hayranlığı azalsa da Cath'in vazgeçmeye niyeti yoktur.
Üniversiteye gidecekleri sırada Wren, onunla aynı odada kalmak istemediğini söyleyince Cath kendi rahat dünyasının tamamen dışında, bir başına kalır. Son derece utangaç olan Cath, kendini yazdığı hayran kurgusuna kaptırmıştır. Hikâyesinde her zaman ne diyeceğini gayet iyi bilmekte ve gerçek hayatta hiç tecrübe etmediği romantizmi öyküsüne yansıtabilmektedir. Wren elinden tutmadan da Cath her şeyin üstesinden gelebilecek midir? Kendi hayatına başlamaya gerçekten hazır mıdır? Ya kendi hikâyelerini yazmaya?..
En önemlisi de Simon Snow sevdasını geride bırakma pahasına yola devam etmeyi istemekte midir?


Gerçek ve düş arasında sıkışmış hayalperest bir genç kız...
Bir elmanın iki yarısıyken farklı hayatlara savrulan iki kardeş...

Pazar gününe yakışır bir kitap okudum bugün, kalemimden geldiğince anlatmaya çalışacağım sizlere ^^
Fangirl kaç yıldır popüler bir kitap? Bence dört yıl olmuştur.Kitab-ı Sevda 2013'te yorum yapmış kitaba, evet GR'ye göre 2013'te çıkmış.O gün bugündür bu kitap popüler.Neden peki? Kimi İngilizce okudu, kimi benim gibi Türkçe edisyonunu bekledi.




Kitabın konusuna değinelim.Hafif spoiler içerecektir.Kitabımızın ana karakteri Cath.Bir de ikizi var Cath'in, Wren.İki kardeş, üniversiteye başlıyorlar ve biz üniversitenin ilk yılında hayatlarına misafir oluyoruz.

Kızlar yurtta kalıyorlar ve Wren ikiziyle kalmak istemiyor.Ben bu duruma bir yandan hak verdim bir yandan durumu garipsedim.Ben olsam ne yapardım? Ayrı kalmaya karar verilince, Cath, Reagan adında bir kızla oda arkadaşı oluyor.Bir de onun sevgilisi Levi ile... Yurt karma değil, hayır; ama Levi kızların odasından çıkmıyor.[​IMG]

Cath, içine kapanık, aşırı fangirl bir kız.Simon ve Baz'ın hikayesine takmış durumda.Onları konu edinen kurgular yazıyor, bir başka deyişle fan-fiction.Odasından çıkmaya pek gönüllü değil, yurt yemekhanesinin yerini bile haftalar sonra öğreniyor.

Wren cephesinde ise işler daha hızlı.Partiler, erkekler, içkiler... On sekiz yıllık ikiziyle arası açılıyor bir süre sonra.



Ben kitaptan başlarda nefret ettim, ilk yüz elli sayfa falan hem de.Cath karakteri çok sinir oldum.Odasından çıkmayan, korkağın teki bir kız.Sanırsın on iki yaşında, erkeklerle hiç ilgilenmiyor.O sayfalarda elime verseler döverdim.Kızın fangirl olması da aşırı geldi.Tamam sev, biz de seviyoruz ama bu kadar abartmaya ne gerek var? Sen on sekiz yaşındasın on beş değil.Gördüğünüz gibi karakteri yaşına bir türlü oturtamamışım.Sayfalar ilerledi ben Wren tarafına geçtim.Wren'in yaptıkları daha mantıklı geldi.Yeni bir ortam cesaret ister.Bilgisayarın karşısında saatlerce durmayı değil.Kendimi onun yerine koyuyorum.Ben kitap okumaz mıydım? Okurdum.Çekinmez miydim? Çekinirdim.İşler tam bu noktada karışıyor çünkü Cath'e benzediğimi fark ediyorum.

Kitap ilerliyor, ilerledikçe olayların temelleri oturmaya başlıyor, ha şöyle olmaya başladı, diyorum içimden.Wren'in hayatı içinden çıkılmaz bir hal almaya başlıyor, Cath ise nihayet (!!) kabuğundan çıkıyor.

Ah Levi, Levi... Levi karakterine aşık oldum [​IMG] Çocuk ince ruhlu bir kere... Üstelik Starbucks'ta çalışıyor ve benden duymuş olmayın ama Cath'e karşı boş değil... Bizim kafasını bilgisayardan kaldırmayan Cath'e karşı.Sanırım hayatım için hala umut var.



Cath, Levi ile beraber saflığını biraz aşıyor.Tabi ki kabak çiçeği gibi açılmıyor ama ileride o da olur belki kim bilir? Sonuçta Wren ile aynı DNA'ya sahip, her şey beklenir.

Daha birkaç olay var kitabın içinde ama hiçbiri tam değil.Fazla spoiler olmasın diye anlatmıyorum ama yazarın tarzı hakkında birkaç sözüm var.

Yazar yan karakterleri yazmakta usta, bu su götürmez bir gerçek.Reagan, Cath'in annesi, Wren, Cath'in edebiyat hocası hatta Levi... Kitaba tadını veren tam da bu.Cath tek başına oldukça sıkıcı bir hayata sahip, çevresindeki insanların etkileri sayesinde bir kitap karakteri olabiliyor.John Green'le ortak noktası bu Rainbow Rowell'in.İkisinin de kurguları yere basmıyor.Balon gibi diyebilirim.İkisini de okurken aynı hissi yaşadım.Üslupla ilgili bir şey olsa gerek, okurken uçuyor gibisiniz.Ne demek istediğimi okuyanlar anlayacaktır.John Green'in Tek İsim Tek Kader kitabı ile Rainbow'un bu kitabı.

Yazarın önceki kitabını da okudum ben lakin o kitabı sevmemiştim.Yukarıda bahsettiğim nedenden dolayı bana hitap etmemişti.Bu kitabı ona göre çok çok daha fazla sevdim.

Cath'i kendime benzettiğim bir başka nokta da baba sevgisiydi.Yazar bunu çok güzel işlemişti :')


Şu Simon ve Baz'dan bahsetmezsem bu yorum hep eksik kalacaktır.Simon ve Baz'ın hikayesini konu alan yedi sekiz kitaplık bir seri var ve Cath'in hayran olduğu bu seri.Sürekli bu serinin kurgularını yazıyor ve hayli okuyucusu var.Kitabın bölüm aralarında bu seriden bölümler verilmiş, açıkçası sıkıldım okurken.Harry Potter çakması gibi olmuş ve yazar bunu bilerek yapmış sanırım.


Wren ile ilgili şunu söyleyebilirim, okuduğum genç yetişkin kitaplarına göre bir genç kızdı.Hatalar yaptı, evet.Yanıldı, evet.Ama hangimiz mükemmeliz? Wren sadece biraz abarttı ve bedeli ağır oldu.İkizler için Lucy Hale olabilir aslında.


Levi'yi asla böyle hayal etmeyin, asla! O çok daha yakışıklı.Gerçekten! benim bulduğum en iyi dreamcast buydu bozmak istemedim, daha çok yakışıklı bir liseli olarak hayal ettim.Bu "adam" ziyadesiyle yaşlı! Reagan karakterini, neden bilmiyorum, çok sevdim.Tam bir yurtlu kız tipi.

İşte böyle! Aşağı yorum bırakın da konuşalım yahu, bu kitapla ilgili sohbet etmeye can atıyorum!

Puanım: 

Yazımı beğendiniz mi? Beni Google+ veya GFC üzerinden takibe alırsanız yazılarımdan haberdar olabilirsiniz :)
[​IMG]  Mail adresim: altan.sulecik@gmail.com




1 yorum:

  1. Merhaba Blog keşif etkinliğinden buldum seni, renkli bir blogun var :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...