Ağustos 19, 2015

Azerbaycan'ın İlk Booktuber'ı Naz Xalili ile Röportaj!

Salam dostlar!
Azerice giriş yapıyorum çünkü başlıktan da anlayacağınız gibi Azeri bir booktuber ile röportaj gerçekleştirdik :)
Benim "Beş Soru" projesi altında ilk çalışmam oldu, gayet de başarılı oldu dilerim devamı gelir :)
Röportaja geçecek olursak; beş sorudan oluşan kısa bir söyleşi oldu :) Benim ilk için farklı düşüncelerim vardı ama bu şekilde oldu, artık ikinci, üçüncü nasıl olur bilemiyorum *-*
- Bu yazı Nübar'a ithaf edilmiştir.İyi ki varsın Azeri güzelim!




Başlamadan önce sizi Booktube Azerbaijan kanalına alalım :) Oradan herhangi bir videoyu izlerseniz hem Naz'ı hem de Azerbaycan'da edebiyata bakışı tanımış olursunuz.



Gelelim sorulara!
Sorular Türkçe hazırlandı, Naz Azerice yanıtladı iki dilin kardeşliği neticesinde iki farklı dilde ortak bir röportaj hazırlandı :) 
Biz ilk hoşbeşi ve anlaşmayı Facebook'ta yaptığımız için direkt sorularla başladık :)

1) Azerbaycan'da ilk booktuber olduğunu biliyoruz :) Tebrik ederim.Bu konuda kim/ne sana ilham verdi? Bize vlog çekme maceranı anlatır mısın?

  "Türk, rus ve ingilis booktube kanallarını geçen yıldan izliyordum ve çok da takdir ediyordum. Azerbaycanca ne kadar arasam da bulamadım ve üzüldüm buna. Düşündüm ki, kitap okuduğum için ben kendim ilkini yapa bilirim. Lakin kamera karşısına geçmekden sıkılıyordum ve bu vlog çekmeme engel oluyordu. Türkiyede düşünüyorum ki, böyle şeylər çok olmaz, amma Azerbaycanda kızlar internet üzerindən aktiv olduklarında bu iyi karşılanmıyor, bazen hatta neqatif fikirler yazılıyor o şahse. Bu sepeplerden dolayı azacık korkduğumu itiraf etmeliyimdir :) Sonra arkadaşlarım ve kitap yoldaşlarım beni motive ettiler. Onların arasında sizin booktuberlerden Asena Özoral ve Onur Kınaçı Birler de oldu, sağ olsunlar :) Ve böylece cesaretimi toplayıp çektim ilk vlogumu. İlk zamanlar tabi sıkılıyordum, faillerim oluyordu, hatta yayımlamaya bile utanıyordum. Amma az da olsa izlenmesi ve beyenilmesiyle korkumu yendim diye bilirim :)"

   Naz'ı cesaretinden dolayı takdir etmek gerek :) Bizde vlog olayı çok gelişmiş olmasına rağmen cesaret edemiyoruz kolay kolay.

2) En sevdiğin, ne yazsa okurum dediğin bir yazar var mı? Varsa kim?

   "Erix Maria Remarkı ve Agatha Cristieni çok seviyorum. Amma ne yazsa okurum diyə biliceyim yazar yok ne yazık ki. Çünkü bir yazarı ne kadar sevsem bile kitaplarını araşdırıp alıyorum :) Genellikle bir çok yazarı severek okuyorum. Kitap iyi olursa yeter bana :) "


3) Takip ettiğin Türk booktuber var mı? Bu konuda ne düşünüyorsun?

    Evet, takib etdiğim türk booktuberler var tabi ki :) İlk Kitab Aşığının takibçisi olmuşumdur. Şimdise Asena, Ecmel, Zeyneb və Mirayda, Eren abi, Yiğit, Alican, Onur abla baldan beri, İrem və Cansu, Sıla, Nihan gibi booktuberleri severek izliyorum. Hatta onların tanıtdıkları ve beyendikleri kitaplardan okuduklarım da olmuşdur. Mesela, Laini Taylor - Duman ve Kemiğin kızı, John Green - Kağıttan kentler bu tür kitaplardan. Sırada Brandon Sanderson olacakdır muhtemelen :) Ve düşünüyorum ki, Türkiye bu bakımdan Azerbaycandan daha çok önde. Sizde insanlar daha çok kitap oxuyorlar ve zann ediyorum ki, bu büyük bir başarı :)

  Arkadaşlara selamlar buradan ✋ Sınırlarımızı aşmışsınız, tebrikler!





4) Azerbaycan'da kitaplarla ilgili bloglar ve bookstagram'lar var mı, bize önerebileceğin hesaplar var mı? (Blog/Bookstagram)

  "Azerbaycanlı kitapseverler daha çok Facebook kullanıyorlar. Eğer Facebooku izleyenler varsa size Azərbaycanın en büyük ve aktiv kitap qrupunu önere bilerim: https://www.facebook.com/groups/94201233113/
Bu qrup bizim ülkede kitaplarla bağlı büyük işler görmüş ve görmekdedirler. Ve bir çok azerbaycanlı kitap kurdu gurur duyuyordur onlarla. İzlemenizi harbiden tavsiye ederim."


5) Peki son soru.Youtube kanalınızda bir takım olarak mı çalışıyorsunuz, tek kişi misin? Geleceğe dair planlarınız neler? Kanalınızı ileride nerede görüyorsun?

  "Youtube kanalımda tek çalışıyorum, amma çok iyi bir arkadaşım bazen tavsiyede bulunuyor :) Daha farklı projeler yapmak istiyorumdur gelecekde. Tabiki de kitaplarla ilgili. Popüler yazarlarla reportajlar, aktif izleyicilerle oyunlar, çekilişler ve s düşünüyorumdur. Yakın gelecekde olması zor olur, amma 5-10 yıl sonra Booktube-un yayın evine çevrilmesini çok isterim. Sizden farklı olarak bizde yayın evlerinin sayı çok az. Bundan dolayı kitaplar çok pahalı ve çoğu kalitesizler. Ve bizdeki yayın evlerine rakip ola bilicek, sizin Pegasus, Artemis, Epsilon gibi kaliteli kitap basa bilicek bir yayın evimin olması hayalim. Bunu bir gün başaracağımı umuyorumdur :)"


 "Ve sonda, benle reportaj için sonsuz teşekkürlür. Okuyan her kese Azerbaycandan Selamlarımı iletiyorum. Bizim ülkede Türkler çok seviliyordur. Bunu biliyorsunuz umarım :) Yanlışlarım için özür dilerim, türkce iyi konuşamıyorumdur :(  "

  Sevgili Naz, biz ne demek istediğini anladık gerisi önemli değil :)Biz de sizleri çok seviyoruz, kardeşiz hepimiz değil mi? Dilerim ileride hayallerin gerçekleşir, Azerbaycan senin gibi bir Booktuber'a sahip olduğu için çok şanslı :) Yolun açık olsun!
   
  Nedendir bilinmez, içime garip bir hüzün çöktü.Benim için çok heyecanlı bir yolculuktu, sanıyorum Naz için de eğlenceli oldu :') 
   

  Aşağıya Naz'ın iletişim adreslerini ve Azerbaycan kitap grubunun adresini bırakıyorum, bence derhal abone olun, hem eğlenin hem de Naz'a destek verin!

 

Kitap Grubu: https://www.facebook.com/groups/94201233113/

Bir sonraki yazımda görüşürüz!!
Doğrusu ikinci konuğum kim olacak çok merak ediyorum *-*


5 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Oo Buğra hoşgeldin :)
      Beğenmene sevindim, sağ ol :)

      Sil
  2. Röpörtaj için konuğa ve size teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  3. http://okurdaokur.blogspot.com.tr/2015/08/korkunclu-mim.html Mimlendin:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...